17 Oct 2012

Rambut Oh Rambut #2

Hi!

Entri yang lepas cerita pasal betapa tak sesuainya petua-petua yang telah aku ikut sepanjang aku search kat internet. wkwkwk. 

Ok. Punca sebenar aku potong rambut aritu sebab tension rambut macam berlumba-lumba gugur dari kepala ni. Pada awalnya aku tak kisah, tapi kalau dah gugur kat tempat yang sama, tu tandanya badan aku dah bertindak balas dengan gen keturunan famili aku yang kurang rambutnye. Kalau lelaki mungkin tak kisah tapi bagi perempuan, itu nightmare!!! arghh

So, setelah pelbagai petua yang dicuba tak menjadi. Aku gagahkan diri beli online shampoo (sebab aku tak reti nak tanya saloon shampoo ape yang sesuai, kang depa main hentam jual produk dia, mampuih den) after review pelbagai shampoo. Absolute repair yang terbaik setakat ni. Condotioner aku pilih khas untuk rambut ikal terlebih ni. harap-harap sihat la lepas ni.


Alhamdulillah. dah 2 minggu pakai. Rambut gugur memang kurang (terus tak gugur tu tipulahkan). Shampoo sebelum ni memang ok bagi aku sebab rambut aku jadi cantik tapi gugur yang melampau tu tak tahan. mungkin tak sesuai dengan kulit kepala. Kalau ikut pada harga nampak mahal tapi dari segi kuantiti aku rasa berbaloi.

Aku memang jadi cerewet bab shampoo. Aku bukan nak yg mahal. tapi nak yang bersesuaian dengan rambut dan kulit kepala. Rambut dan kulit kepala ok takde masalah setakat ni. Yang penting gugur kurang. Bau shampoo wangi. Conditioner kureng skit. Tapi curl nampak lebih seragam macam baju seragam. Lagi satu yang berkenan dihati lepas shampoo rambut tak nampak flat macam dulu. pergh! Kalau dah kering lagilah kan. wwkwkwkwk. Dan alhamdulillah, rambut macam cepat panjang even aku basuh rambut selang 2 hari (lebih 2 hari tak basuh kulit kepala merenyam nyah oii). Ohsem kan

Adalah 2 3 lagi yang aku pakai demi menjaga rambut kesayangan ni. Nanti aku review ye. tata



No comments: