29 Oct 2012

Kalut Bila Surat Kebenaran Nikah Tak Ready Lagi

Hampir nak nangis bila adik telefon tadi yang surat kebenaran nikah aku pending. Punca pending sebab aku hantar borang tak lengkap. Ada 2 3 dokumen aku tak submit masa interview haritu. Pastu orang pejabat kadi tu siap cakap yang original sijil kursus aku dan tunang takde kat diorang. I was like... FTW!?? memang kalau bukan aku kat ofis lame dah aku jerit kuat-kuat.

Stress punya pasal terus telefon tunang inform macam kena EL esok atau lusa sebab nak settlekan surat tu cepat. Nanti kang tak boleh nikah on the big day, PENGSAN. Gigih aku call pejabat kadi balik. Masa telefon pun diorang cakap perkara yang sama, dokumen tak lengkap. Aish, mendidih telinga dengar. Bila tanye pasal original sijil kursus selambe je cakap, datang sana dan cari balik orang yang aku pass sijil tu. Ya Allah. Ya Allah. Rasa nak jerit je masa tu. Tapi sebab diorang yang uruskan surat, so aku tahan darah muda ni berpencak silat. Aku terang habis yang aku dah submit semua. Tinggal nak ambil surat kebenaran nikah je. Then baru lah orang tu faham. Pastu cari dokumen. Then cari surat tu dan yeay... everything is ready to collect. Alhamdulillah. Rupanya semua salah faham je. Ok fine. Yang penting semua dah ada. Syukur sangat-sangat!

No comments: