4 Dec 2012

Wedding Review #1: Solemnization Dress, Veil and Shawl


Baru hari ni ada mood nak update pasal majlis tempohari. Actually, I letak gambar memain dulu eh. Sebab time majlis memang fully guna Official Photographer (OP). Ni pun terfikir nak upload kat sini. Amek jugalah guna handphone. hehe..


1) Veil from Puan Lijah, blogger yang sangat femes dengan hasil seni veilnya. Memang tertarik dengan setiap  detail yang dia buat. Tapi ..tapi.. aku beli yang Zahra Collection aje kat sini sebab masa tu dah singkat sangat nak request order kat Puan Lijah. Booking pun masa tu dah closed. So, apa yang aku buat, beli veil dan DIY sendiri beads nye. Bukan tak puas hati, cuma nak tambah bagi nampak same dengan baju nikah yang aku dah siapkan.

2) Halfmoon Shawl dari Aara Closet, masa ni memang dah lambat gile baru jumpa. Pastu nyesal sebab kalau tahu dari awal bolehla aku DIY veil sendiri. Memang teringin nak semuanya sendiri, sekurang-kurangnya dapatla cerita kat anak-anak nanti betapa gigihnya mummy dia ni buat persediaan untuk hari bahagia. EH. haha.. owh ye.. aku beli Pastel Yellow Basic. Pastu gigih tambah beads jugak kat hujung-hujung bahagian kepala supaya tak nampak kosong sangat. hehe..Ada kisah di sebalik beads kat shawl tu. Nak tahu? nanti aku cerita kat upcoming post. InsyaAllah. 

3) Dress, baju nikah from Kedai Jahit Mili Bangi. Baju ni lebih kurang sama dengan baju nikah Rina Hamid. Tak sangka kami ni sama-sama suka design ni. Aku ada request harga kat designer ni, lepastu aku nangis sebab harga tu mahal dan kena hantar 6 bulan lebih awal. Aku sangat suka design baju dia. Tapi tu lah, abah aku, aku tempah OP je dah bebel, lagilah kalau dia tau aku buat baju ngan designer ni. So, aunty husband bantu carikan tukang jahit yang terer buat design pelik-pelik ni. Alhamdulillah, sangat affordable.

Sekian dulu buat kali ini. Kalau gambar dah siap, aku akan share lagi mana yang patut ok. tata ^_^


No comments: